Kommentarer til kongeloven

Skriv et emne her hvis du er i tvivl om noget eller har brug for hjælp eller har et forslag til noget.

Hvis du mener svaret ikke gavner andre kan du kontakte spilmestrene direkte via besked systemet.
En spilmester vil da prøve at besvare dit spørgsmål så hurtigt som muligt.

Inden du spørger om noget, så husk at tjek forumets OSS (Ofte Stillede Spørgsmål), som du finder i hoved(top)menuen i... ja, toppen af forumet :)
Forumregler
Skriv et emne her hvis du er i tvivl om noget eller har brug for hjælp eller har et forslag til noget.

Hvis du mener svaret ikke gavner andre kan du kontakte spilmestrene direkte via besked systemet.
En spilmester vil da prøve at besvare dit spørgsmål så hurtigt som muligt.

Inden du spørger om noget, så husk at tjek forumets OSS (Ofte Stillede Spørgsmål), som du finder i hoved(top)menuen i... ja, toppen af forumet :)
Procella

Re: Kongeloven

Ulæst indlæg af Procella »

(Mangler kongeloven ikke restriktioner/retningslinjer for/mod hvad en magibruger kan og må gøre inden for landets grænser?)

(Mangler kongeloven ikke paragraffer vedrørende vold/gadeuorden/voldtægt/slagsmål/oprør)

(Mangler kongeloven ikke retningslinjer for hvem der må bære våben og hvor lange de må være? og skal de våbenbærende have en tilladelse de skal kunne fremvise?)

(Hvad sker der hvis nogen bliver taget i at holde slaver, eller sælge slaver?)

(Findes der ulovlige euforiserende stoffer i denne verden? er de tilladte at indtage i moranien?)
Jaric
Spilmester
Indlæg: 1525
Tilmeldt: søn 7. maj 2006 18:39
Geografisk sted: DK / Moranien
Kontakt:

Re: Kongeloven

Ulæst indlæg af Jaric »

uuh endelig nogle spørgsmål til Kongeloven det var dog herligt :) Jeg vil dog ikke give dig et svar, førend jeg har konfereret med de andre spilmestre, men vid, at det er på vej :)

Joy Unspeakable, Faith Unsinkable, Love Unstoppable, Anything is possible

Procella

Re: Kongeloven

Ulæst indlæg af Procella »

hæhæhæ!

Som spilmester til liverollespil har jeg bokset med en hulens masse love selv, for kan folk finde huller så udnytter de dem, og der var en pokkers masse huller i datidens love - stod de ikke nedskrevet PRÆCIS så var der ikke noget at gøre - love blev ikke fortolket på.

På det punkt er jeg måske lidt en nørd *Gg*
Jaric
Spilmester
Indlæg: 1525
Tilmeldt: søn 7. maj 2006 18:39
Geografisk sted: DK / Moranien
Kontakt:

Re: Kongeloven

Ulæst indlæg af Jaric »

Kongeloven er nu revideret, og tak igen for dine synspunkter! Men den kommer først op, når den kære Ulv lige har læst den igennem, og kan ligge den på hjemmesiden. den version, der er her, er en smule ældre.
generelt, hvis der er et smuthul i loven løses det ved, at forelægge Kongen sagen og han dømmer så. enkelte gange kan han også dømme hårdere/mildere end loven foreskriver. Moranien er endnu så langt tilbage i middelalderen, om man så må sige, at kongen ER loven.

Joy Unspeakable, Faith Unsinkable, Love Unstoppable, Anything is possible

Brugeravatar
Rahsna
Spilmester
Indlæg: 2494
Tilmeldt: lør 6. maj 2006 15:37
Geografisk sted: Fyn, Danmark
Kontakt:

Re: Kongeloven

Ulæst indlæg af Rahsna »

Lovene er nu opdateret efter Jarics forslag.
Jaric, burde de ikke også opdateres i dette emne, og jeg var slet ikke klar over at vi også havde kongeloven stående her..
Procella

Re: Kongeloven

Ulæst indlæg af Procella »

Jo opdater dem her også - jeg kan seriøst ikke finde rundt i de 30.000 forskellige steder i har ting stående.
Senest rettet af Rahsna man 18. jan 2010 10:59, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Flyttet nedereste del af beskeden til et nyoprettet emne under spøgsmål/hjælp
Brugeravatar
Rahsna
Spilmester
Indlæg: 2494
Tilmeldt: lør 6. maj 2006 15:37
Geografisk sted: Fyn, Danmark
Kontakt:

Kommentarer til kongeloven

Ulæst indlæg af Rahsna »

Hvis du har yderligere kommentarer til den ingame kongelov kan du skrive dem her.
Besvar