Afsemning: Var det nemt at oprettet din første karakter?

Det er her at alle rollespillere kan mødes uden for spillet og skrive om hvad de ellers har lyst til, hvad interesserer dem og alt sådan noget.
Det er også her du introducerer dig selv hvis du er ny.

Var det nemt at oprette din første karakter? Du må meget gerne uddybe i et svar =)

Ja
0
Ingen stemmer
Nej
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 0

Brugeravatar
Rahsna
Spilmester
Indlæg: 2494
Tilmeldt: lør 6. maj 2006 15:37
Geografisk sted: Fyn, Danmark
Kontakt:

Afsemning: Var det nemt at oprettet din første karakter?

Ulæst indlæg af Rahsna »

Nu har vi efterhånden fået en del nye medlemmer som er begyndt at spille på vores RP forum og jeg er meget interesseret i at høre om vi bare spender ben for jer med alt den hjælp, eller om det rent faktisk hjælper at dokumenter skidtet :P

Giv jeres svar i dette emne ^_^!
Og nu vi er i gang, så er et par ord om jeres mening om jeres modtagelse her da også velkomment, følte i jer velkommen, skræmt over overfloden af information, manglede overblik? Fortæl, fortæl ^_^
Med fantasifulde hilsner
~ Rahsna
Brugeravatar
doomande
Kendt karakter
Indlæg: 89
Tilmeldt: tors 1. jan 2009 13:16
Geografisk sted: Slagelse

Re: Var det nemt at oprettet din første karakter?

Ulæst indlæg af doomande »

jeg ser alt det arbejde der er gjort bag dette og føler at det er gjort godt. føler bare at der ikke er så mange åbne steder man kan spille, de fleste er lukket ned for længe siden, og som helt grøn tør/gider man ikke at prøve at lave en ny
der må gerne spilles vidre af ALLE i mine oplæg.
og må kagen være med jer
Brugeravatar
Rahsna
Spilmester
Indlæg: 2494
Tilmeldt: lør 6. maj 2006 15:37
Geografisk sted: Fyn, Danmark
Kontakt:

Re: Var det nemt at oprettet din første karakter?

Ulæst indlæg af Rahsna »

doomande skrev:føler bare at der ikke er så mange åbne steder man kan spille, de fleste er lukket ned for længe siden, og som helt grøn tør/gider man ikke at prøve at lave en ny
Ah ja.. denne model kan nok godt virke forvirrende for nye spillere, og vi vil med glæde oplyse jer bedre om den hvis vi sådan helt præcist vidste hvordan.

Måden denne model virker på, er at man laver et emne per scenarie, så at sige. Hvert emne/scenarie bliver så "låst fast" i tid (vejr og årstid, tid på dagen) og man går ud fra at der ca maksimalt går 5 minutter per indlæg.

Når scenariet er spillet til ende (eller dør ud) lukker man emnet.
Dette gør vi for at holde styr på vores karakterer, og hvad der er sket så der ikke opstår tidshuller hvor karakteren befinder sig to steder på en gang i nord og syd Moranien, eller at en bruger genopliver et emne der for længst er afsluttet.

Emnerne bliver så låst når scenariet er slut, og andre kan derefter kun læse om hvad der er sket - hvis man gerne vil vide hvad der tidligere er sket i dette sted, eller hvad ved jeg ;)

Ellers rigtig mange tak for den store ros, jeg har nok hvertfald brugt godt over 5 dages tid på at skrive alle disse ting, og har haft den venlige Asmild til at tjekke meningen i meget af det - Universet - se det tør jeg slet ikke gætte på hvor meget vi alle har brugt på at skrive om det ;)
Med fantasifulde hilsner
~ Rahsna
Brugeravatar
Death
Moransk medlem
Indlæg: 49
Tilmeldt: tirs 20. jan 2009 19:35
Geografisk sted: Lige bag dig

Re: Var det nemt at oprettet din første karakter?

Ulæst indlæg af Death »

Jeg er lidt sur over at skabelonen på hjælp siden ikke stemmer overens med den i BG rummet.
Brugeravatar
doomande
Kendt karakter
Indlæg: 89
Tilmeldt: tors 1. jan 2009 13:16
Geografisk sted: Slagelse

Re: Var det nemt at oprettet din første karakter?

Ulæst indlæg af doomande »

det kan jo så mugligvis være mig der er skyld i det. Kom til at være lidt for fantasi fuld de første par gange jeg lavede en karakter, så kravene er blevet lavet om så man ikke laver de samme fejl som mig, så som at lave racer der ikke findes i universet, eller lave en dødskaster mens man stadig er grøn. UNSKYLD kunne ikke gøre for at min fantasi løb vild, der var ikke mare fanta at si :P
der må gerne spilles vidre af ALLE i mine oplæg.
og må kagen være med jer
Brugeravatar
Sündir
Spilmester
Indlæg: 2425
Tilmeldt: lør 6. maj 2006 15:42
Geografisk sted: The Darkness

Re: Var det nemt at oprettet din første karakter?

Ulæst indlæg af Sündir »

Vil så sige at det er ok og være kreativ, så længe man husker lige og spørge en af os om de ting i har fundet på er iorden med os inden i sender det ind, vi kan jo altid kontaktes på forumet i vores beskeder og vi vil svare så hurtigt vi nu kan, dog må i også lige tænke på at vi også selv har andet og lave^^ så nogen gange kan det tage tid med og få svaret jer alle.

O pitiful shadow bound in darkness, looking down upon peopel, and causing them pain.
Maybe it is time to die?

Brugeravatar
doomande
Kendt karakter
Indlæg: 89
Tilmeldt: tors 1. jan 2009 13:16
Geografisk sted: Slagelse

Re: Var det nemt at oprettet din første karakter?

Ulæst indlæg af doomande »

ja der er jo nogle af jer andre der er heldige at have et liv :P og så er der os der har RPGerne Oblivion og Final Fantasy serien
der må gerne spilles vidre af ALLE i mine oplæg.
og må kagen være med jer
Brugeravatar
Sündir
Spilmester
Indlæg: 2425
Tilmeldt: lør 6. maj 2006 15:42
Geografisk sted: The Darkness

Re: Var det nemt at oprettet din første karakter?

Ulæst indlæg af Sündir »

Hehe jeg vil nu ikke kalde det liv men andre ting som vi enten skal, eller gerne også vil lave end og sige her på forumet heletiden^^


((Men så vidt jeg kender min kære ulv så vil han ikke have alt for meget offplay snak her på forumet så hvis der er noget i ønsker og snakke om eller lære os bedre og kende er det nok i vores beskeder^^))

O pitiful shadow bound in darkness, looking down upon peopel, and causing them pain.
Maybe it is time to die?

Brugeravatar
Rahsna
Spilmester
Indlæg: 2494
Tilmeldt: lør 6. maj 2006 15:37
Geografisk sted: Fyn, Danmark
Kontakt:

Re: Var det nemt at oprettet din første karakter?

Ulæst indlæg af Rahsna »

Offplay er fint med mig, så længe det er ret i offplay. Og til det med at sende beskeder til os, foretrækker jeg meget hellere at folk skriver i vores hjælp forum hvis det ikke har noget med en karakter at gøre, ellet spørgsmålet ikke er personligt.

Et spørgsmål til hvornår jeres karakter bliver godkendt, skal i privat besked,

men et spørgsmål som f.eks om vores møntfod skal i Hjælp-forumet så alle kan læse og ikke spørge om det samme senere.

Og hvem der end svarede nej, skal vide at vi ikke kan gøre det bedre medmindre vi får at vide hvad der gjorde at det ikke var nemt.
doomande skrev:ja der er jo nogle af jer andre der er heldige at have et liv :P og så er der os der har RPGerne Oblivion og Final Fantasy serien
Faktisk har vi heller ikke live længere, det var derfor at vi startede forumet til at starte med. Vi prøvede virkelig at starte vores egen live gruppe i Slagelse, men ingen var interesseret i at spille rollespil, kun slå på hinanden..
Med fantasifulde hilsner
~ Rahsna
Regnarsson
Kendt karakter
Indlæg: 172
Tilmeldt: tirs 18. nov 2008 15:21
Geografisk sted: Aarsballe/bornholm

Re: Var det nemt at oprettet din første karakter?

Ulæst indlæg af Regnarsson »

kan helt vildt godt lide persongalleriet, der er dog et par aendringer jeg ikke syndes om

1 at man ikke kan vaelge flere guder,

2 at man skal vaelge mellem de byer og omraader der staar der,
istedet for at man bare skriver det,
Brugeravatar
Rahsna
Spilmester
Indlæg: 2494
Tilmeldt: lør 6. maj 2006 15:37
Geografisk sted: Fyn, Danmark
Kontakt:

Re: Var det nemt at oprettet din første karakter?

Ulæst indlæg af Rahsna »

Hej igen Ole:)

Det første det er kun fordi jeg ikke ved hvordan det skal programeres (så det virker ordentligt) Så snart jeg har fundet en måde, så kan man vælge flere guder, så PG så også husker det, i stedet for at vælge den øverste på listen næste gang man opdatere skemaet.

Det andet er simpelt. De områder passer præcis til vores univers, vores Néveri. Det er valgt at man ikke selv kan bestemme områder og fødselssted, da folk uden ret meget viden om universet, ikke ville udfylde dette felt til Ulvens perfektionistiske krav. Derfor - sådan, mere eller mindre - og så selvf' for at gøre chancen for at ens karakter bliver godkendt i første hug, meget højere (halvdelen af de skemaer vi fik var ikke udfyldt med hvad vi regnede med fordi folk vel har misforstået idéen med feltet)

Håber det hjælper lidt med at se det fra vores synspunkt.
Regnarsson
Kendt karakter
Indlæg: 172
Tilmeldt: tirs 18. nov 2008 15:21
Geografisk sted: Aarsballe/bornholm

Re: Var det nemt at oprettet din første karakter?

Ulæst indlæg af Regnarsson »

men hvis folk ikke valgte et omraade foer, ville det jo nok vaere fordi at de ikke vidste noget om hvilke omraader man kunne komme fra,

og nu har de saa muligheden for at vaelge et omraade, uden at behoeve at vide noget om det,
og er det ikke et stoerre problem?

hvis de selv skal skrive hvor de kommer fra. er de jo tvunget til faktisk at laese paa universet,
Brugeravatar
Rahsna
Spilmester
Indlæg: 2494
Tilmeldt: lør 6. maj 2006 15:37
Geografisk sted: Fyn, Danmark
Kontakt:

Re: Var det nemt at oprettet din første karakter?

Ulæst indlæg af Rahsna »

Tja.. Men der er jo lige det at få læser på universet, bare for at så hvor de vil komme fra så de skriver bare noget der ville give mening for dem - og så har man baladen ;)
Regnarsson
Kendt karakter
Indlæg: 172
Tilmeldt: tirs 18. nov 2008 15:21
Geografisk sted: Aarsballe/bornholm

Re: Var det nemt at oprettet din første karakter?

Ulæst indlæg af Regnarsson »

ligemeget hvad skal de laese paa universet,
og om det er for at finde et sted at komme fra,
eller for at forstaa den by de har valgt, er da helt ligemeget?
Brugeravatar
Rahsna
Spilmester
Indlæg: 2494
Tilmeldt: lør 6. maj 2006 15:37
Geografisk sted: Fyn, Danmark
Kontakt:

Re: Var det nemt at oprettet din første karakter?

Ulæst indlæg af Rahsna »

Altså jo i den forstand er det lige meget. Men grunden til vi gør felter i skemat til en liste istedet for et frit felt, er fordi folk skrive ting der gør at deres skema bliver langsommere godkendt. F.eks ved at de skrivet et sted som ikke findes i vores Univers, såsom Karrass' dødsrige.
Besvar