En skummel gyde

Alt inplay rollespils foregår her. Hold dig så meget som muligt inde i rollen.
Hjælp til inspiration finder du på neveri.dk.
Regnarsson
Kendt karakter
Indlæg: 172
Tilmeldt: tirs 18. nov 2008 15:21
Geografisk sted: Aarsballe/bornholm

En skummel gyde

Ulæst indlæg af Regnarsson »

Leif går ned af en række små gader, kigger sig konstant over skulderen for at være sikker på at han ikke bliver genkendt,
høre en pludselig lyd og trækker min kniv en smule op af skeden "når det er bare en kat" hvisker jeg,

går videre ned af gaden og komme ind i den mørke gyde hvor det hele skal ske
Regnarsson
Kendt karakter
Indlæg: 172
Tilmeldt: tirs 18. nov 2008 15:21
Geografisk sted: Aarsballe/bornholm

Re: en skummel gyde

Ulæst indlæg af Regnarsson »

en lille mand kigger lige nøjagtig frem under sin strud hætte, der trods lyset skinner i klare lyse farver, en gul, hvid farver,
når man først har vendet sig til mørket, kan man se at det er alt hans tø der er i sådanne klare farver,
"skide købmænd" tænker eg for mig selv,

men alligevel bukker jeg for ham og siger med respekt

"god aften min ædle herre, de har noget beskidt arbejde der skal ordnes? "
Regnarsson
Kendt karakter
Indlæg: 172
Tilmeldt: tirs 18. nov 2008 15:21
Geografisk sted: Aarsballe/bornholm

Re: en skummel gyde

Ulæst indlæg af Regnarsson »

den lille købmand kigger op på Leif,
og tager en smykkeklædt hånd op for at hive strudhætten helt ned over ansigtet, og siger så med en glat stemme,

"det er rigtigt, min lumle ven! over for min butik, ligger der en anden smykke butik, og jeg vil gerne have at der sker noget uheldigt med den"

hiver en pose op fra bæltet og rasler lidt med den

"de vil blive rund håndet belønnet for dit arbejde, såvel som for deres diskretion "

trods man ikke kan se hans ansigt kan man næsten fornemme det onde smil, og de små grise øjne
Brugeravatar
Rahsna
Spilmester
Indlæg: 2494
Tilmeldt: lør 6. maj 2006 15:37
Geografisk sted: Fyn, Danmark
Kontakt:

Re: en skummel gyde

Ulæst indlæg af Rahsna »

En lettere buttet mand står i skyggerne. Han hære en rødbrunlig kappe som også dækker hans ansigt.
Hans ansigt er rundt og de store brune øjne er vendt ned af imod en blok og en pen han står med op af en væg imens han skriver ned hvad de to siger.
Bag sig står en slidt stol han har fundet i en baggård, det er tydeligt at han har ventet her langt før den første handlende mødtes.

Han er skjult sikkert om bag en mur med et lille, næsten usynligt hul som han lytter igennem. Hans store hænder skriver ihærdigt samtalen ned til mindste detalje. Hans øjne læser pergamentet, og et hvidt smil breder sig i mørket under kappen. Derefter sætter han atter øret til hullet i muren og lytter videre.
Regnarsson
Kendt karakter
Indlæg: 172
Tilmeldt: tirs 18. nov 2008 15:21
Geografisk sted: Aarsballe/bornholm

Re: en skummel gyde

Ulæst indlæg af Regnarsson »

Leif kigger engang tilbage igennem gyden, for at være sikker på at der ikke er nogen der lytter, men siden han ikke ser nogen, ved han at han er i sikkerhed

"når du siger uheld min ædle herre, mener de så en højst belejlig brand, eller snupler han over sig selv og falder i en brand?"

i det jeg siger det sidste tager jeg min gardekor til side så man tydeligt kan se både den lange kniv og buckleren ved min side

smiler lidt for mig selv, for selv om det er beskidt arbejde, så er der noget tilfredsstillende ved rige menneskers smerte!

"lige meget om det er det ene eller det andet, så skal jeg se nogen penge her og nu!"
Regnarsson
Kendt karakter
Indlæg: 172
Tilmeldt: tirs 18. nov 2008 15:21
Geografisk sted: Aarsballe/bornholm

Re: en skummel gyde

Ulæst indlæg af Regnarsson »

købmanden hælder nogen guldmønter over i en mindre pose og kaster den over til leif

"du får den nu, og resten når min genbo, ligger død i en brøn!"

griner lidt stille for mig selv

"og så er der kun den forsvarsløse enke tilbage som vil mangle en mand i sit liv"
idet han siger det sidste peger han lidt på sig selv, og lyder utrolig tilfreds med det hele
Regnarsson
Kendt karakter
Indlæg: 172
Tilmeldt: tirs 18. nov 2008 15:21
Geografisk sted: Aarsballe/bornholm

Re: en skummel gyde

Ulæst indlæg af Regnarsson »

leif griber den lille pose der klire lidt,
stirre vredt efter købmanden, og siger, intenst, og uden den respekt ellers bruger

"bare husk, at hvis jeg ikke får resten af mine penge så havner DU nede i den brønd bag efter! "

vender så om på hælen og begynder at gå ud af gyden, uden at lytte til mere af hvad købmanden har at sige!

imens ligger jeg pungen ned i min bælte taske, og ligger bag efter en sikker hånd på kniven,
Brugeravatar
Rahsna
Spilmester
Indlæg: 2494
Tilmeldt: lør 6. maj 2006 15:37
Geografisk sted: Fyn, Danmark
Kontakt:

Re: en skummel gyde

Ulæst indlæg af Rahsna »

Manden har hørt nok.
Han fjerner øret fra muren og sætter sig ned på stolen og skriver de resterende detaljer ned. Da han er færdig river han papiret af blokken og krøller det sammen. Han tørre sveden af panden med en allerede svedfugtig klud og propper det tilbage i lommen.
Regnarsson
Kendt karakter
Indlæg: 172
Tilmeldt: tirs 18. nov 2008 15:21
Geografisk sted: Aarsballe/bornholm

Re: en skummel gyde

Ulæst indlæg af Regnarsson »

efter at have drejet om en lille rækker hjørner, står Leif omme i bag den lille smykke butik,
bygningen er et nyere bindingsværk hus, og temmelig stor,

tænker lidt over om det bedste er bare at brase ind og stikke en kniv i halsen på ham, eller om man skulle være lidt mere lusket

efter lidt tid beslutter jeg mig for bare at starte med at finde ud af hvem det egentlig er der skal lide en hurtig men smertefuld død,

banker på hovede døren, og imens jeg venter. fjerner jeg strudhætten så man tydeligt kan se mit brune fuld skæg, og det korte hår, de tykke øjen bryn dækker næsten de mørke øjne
det eneste beghagelige ved hans udseende er hans smil, som dog også mangler et par tænder,
Emil Nielsen
Moransk medlem
Indlæg: 13
Tilmeldt: søn 25. okt 2009 14:31

Re: en skummel gyde

Ulæst indlæg af Emil Nielsen »

Inde bag døren høres en gammel mande stemme

"Kom bare ind døren er åben!" efterfulgt af hosten.
Regnarsson
Kendt karakter
Indlæg: 172
Tilmeldt: tirs 18. nov 2008 15:21
Geografisk sted: Aarsballe/bornholm

Re: en skummel gyde

Ulæst indlæg af Regnarsson »

leif træder ind ii huset holder ikke længere på min kniv, men er dog meget opmærksom på tingende omkring mig

"hver hilset min gode købmand" bukker respektfuldt "de kunne vel ikke levne et varmt hjørne af dit nydelige hjem til en vandrende mand?"

reser mig op igen, og slår gardekoren til side for at vise at eg intet har at skjule, bære en lang kniv, lige omkring de 50 lang, en lille buckler, og ellers bare ret mørkt tøj

"bære desværre ikke noget af værdig, men hvis har historier fra min færd hvis det kunne vække deres interesse "
Emil Nielsen
Moransk medlem
Indlæg: 13
Tilmeldt: søn 25. okt 2009 14:31

Re: en skummel gyde

Ulæst indlæg af Emil Nielsen »

Den gamle mand, går i en fin frakke. dekoreret med smykker.
Han står og rodder rundt med nogle skrin.

Den gamle mand peger hen mod hjørnet og siger
"Jo vidst, kan De sætte dem, så længe jeg går rydder op, det er altid rart at have lidt selskab at snakke med når man går og rydder op"
han stopper i et kort øjeblik for at hoste, men forsætter med at sige
'Men en seng kan jeg desværre ikke skaffe dem, vil forslå de går ned på Kroen og lejer et værelse?"
Regnarsson
Kendt karakter
Indlæg: 172
Tilmeldt: tirs 18. nov 2008 15:21
Geografisk sted: Aarsballe/bornholm

Re: en skummel gyde

Ulæst indlæg af Regnarsson »

går over i hjørnet og tager min gardekor af, of bruger den som pude,

mange tak for deres gæstfrihed,
læner mig op af væggen af slapper lidt af
jo det ville skam nok være en god ide, at sove på kroen, men har ikke en penny til mit navn, så hvis jeg bare kunne være i tør vejr ville jeg være glad

kigger lidt rundt i det vel oplyste rum, og endnu en gang tænkte jeg på hvor meget jeg hader rige mennesker!
Emil Nielsen
Moransk medlem
Indlæg: 13
Tilmeldt: søn 25. okt 2009 14:31

Re: en skummel gyde

Ulæst indlæg af Emil Nielsen »

Den gamle mand stopper lidt op med arbejdet og stirrer lidt på Leif
"Hvor kommer De forresten fra?"
Regnarsson
Kendt karakter
Indlæg: 172
Tilmeldt: tirs 18. nov 2008 15:21
Geografisk sted: Aarsballe/bornholm

Re: en skummel gyde

Ulæst indlæg af Regnarsson »

får et lille glimt af panik i mine øjne, min fatter mig hurtig, og svare roligt men alligevel ikke helt sikkert

"jeg fra landevejen

smiler lidt og håber at han kan nøjes med det
Emil Nielsen
Moransk medlem
Indlæg: 13
Tilmeldt: søn 25. okt 2009 14:31

Re: en skummel gyde

Ulæst indlæg af Emil Nielsen »

Den gamle mand får et stort smil på munden.
"Lyder interessant, så De må have set massere af interessante ting på landevejen?"
Regnarsson
Kendt karakter
Indlæg: 172
Tilmeldt: tirs 18. nov 2008 15:21
Geografisk sted: Aarsballe/bornholm

Re: en skummel gyde

Ulæst indlæg af Regnarsson »

griner lidt og klasker mig på låret
"ork ja de skulle bare vide hvad man kommer igennem ved at rejse nu om dage"

den var tæt på tænker eg får mig selv mens mit herte falder lidt til ro

fortsætter med en af mine typiske anekdoter
stort set hver eneste by i provinsen påstår at de er selvstændige og frie af kongen, selvom de stadig betaler skat og er under hans beskyttelse

griner lidt igen, hiver så en lille drikke dunk frem, og drikker en tår af den
Emil Nielsen
Moransk medlem
Indlæg: 13
Tilmeldt: søn 25. okt 2009 14:31

Re: en skummel gyde

Ulæst indlæg af Emil Nielsen »

Den gamle mand klør sig lidt på hoved

"Ja vidst, Men mine skatte penge sørger for at der nogle vagter, som kan beskytte os imod tyveknægte og andet her i Calendon, og for Bymuren som holder alt ondt ude.
Regnarsson
Kendt karakter
Indlæg: 172
Tilmeldt: tirs 18. nov 2008 15:21
Geografisk sted: Aarsballe/bornholm

Re: en skummel gyde

Ulæst indlæg af Regnarsson »

smiler stort inde i mig selv, og siger inden jeg når at tænke mig om

"og alt ondt inden for"

når lige at grine ganske lidt inden jeg stopper helt op og bare glor lidt dumt
Emil Nielsen
Moransk medlem
Indlæg: 13
Tilmeldt: søn 25. okt 2009 14:31

Re: en skummel gyde

Ulæst indlæg af Emil Nielsen »

Den gamle mand hoster kraftigt og prøver at få vejret.
"Det mener De vel ikke. Cael Stormklinge og Guderne på sin side, og fordriver derved alt ondt ude."

Holder en kort pause og forsætter
"De ung de ved ikke hvor slemt det var før Cael Stormklinge kom på magten. alt var rod i forhold til nu."
Regnarsson
Kendt karakter
Indlæg: 172
Tilmeldt: tirs 18. nov 2008 15:21
Geografisk sted: Aarsballe/bornholm

Re: en skummel gyde

Ulæst indlæg af Regnarsson »

klør sig lidt på låret og siger lidt stille

når ja, mente bare de ved, at øh, de har ret, det var sikkert være dengang, alt er jo så fredeligt nu om dage,

siger så lidt usikkert og for at prøve at få samtalen over på et andet spor

har overvejet det her i et stykke tid, har de ikke nogen vagter, eller karle til at beskytte dem imod skidt folk?"
Emil Nielsen
Moransk medlem
Indlæg: 13
Tilmeldt: søn 25. okt 2009 14:31

Re: en skummel gyde

Ulæst indlæg af Emil Nielsen »

Den gamle mand smiler lidt
"Jo vidst, en mand med min kapital har da råd til en vagt. Men han er her kun når butikken er åben, når butikken er fyldt er det svært at overskue alle tingene så der er jo selføgelig andre der ser efter. Men her ved aften tid, kan jeg jo selv holde overblikket."

Den gamle mand peger på en klokke bag desken.

"Men ellers kan man jo bare ringe efter Nattevægterne, hvis behovet er der. Selføgelig er det en stor bøde, hvis det er falsk alarm"
Regnarsson
Kendt karakter
Indlæg: 172
Tilmeldt: tirs 18. nov 2008 15:21
Geografisk sted: Aarsballe/bornholm

Re: en skummel gyde

Ulæst indlæg af Regnarsson »

smiler lidt større, og tænker på hvor heldig jeg egentlig er,
ligger en hånd hvile ovenpå kniv skæftet og klør mig lidt mere i mit ulede skæg.

"men det er vel aldrig nødvendigt?"

peger over på manden, og smiler mere lumsk og med et ondt blik i øjnende

"for en vellidt mand som de har vel ikke fejder med nogen?"
Brugeravatar
Rahsna
Spilmester
Indlæg: 2494
Tilmeldt: lør 6. maj 2006 15:37
Geografisk sted: Fyn, Danmark
Kontakt:

Re: en skummel gyde

Ulæst indlæg af Rahsna »

Alt imens tilbage i gyden bag muren.
Denne buttede mand på stolen trækker et bur ud under stolen hvor der sidder en grålig due i med en ring om benet. Han fastgør det sammenkrøllede pergament og sender duen afsted i nattens muld og mørke og slår sig lystigt på låret. Derefter rejser han sig og bevæger sig hjem igennem natten.
((Og ud af RP'et for nu))

Henne ved butikken hvor den betalte mand og den gamle står og snakker kommer en vagt løbende. Han har hånden på sit sværdskæfte og klædt de gevanter som er typisk for Calendons vagter. Han stopper brat op da han når døren og står et øjeblik for får vejret.
Han banker på en smule for hårdt end egentlig tiltænkt og rømmer sig imens han venter på døren går op.
Han ser sig bagud. To andre vagter afbrudt i deres natte patrulje er på vej. Den ene bære et pergament i sin hånd.
Emil Nielsen
Moransk medlem
Indlæg: 13
Tilmeldt: søn 25. okt 2009 14:31

Re: en skummel gyde

Ulæst indlæg af Emil Nielsen »

Kigger lidt rundt i lokalet
"Fejder, det vil jeg ikke sige jeg har haft. Jeg har levet meget godt mine gode dage her sammen med min kone, Hvorfor spørg de mig dog om det?"

Hører lyden og kigger hen mod døren
"Hvem der!"
Besvar