CuHobTar (Placeret i Dødens Marker)

Alt inplay rollespils foregår her. Hold dig så meget som muligt inde i rollen.
Hjælp til inspiration finder du på neveri.dk.
Regnarsson
Kendt karakter
Indlæg: 172
Tilmeldt: tirs 18. nov 2008 15:21
Geografisk sted: Aarsballe/bornholm

CuHobTar (Placeret i Dødens Marker)

Ulæst indlæg af Regnarsson »

Det store kvadratiske fort summede af liv Anden brigade af Markens legion, var under konstant forberedelse,
de var de eneste der kæmpede for at generobre ZeeNorKirk. en opgave der virkede umulig, selv med over 1500 soldater, stedet var fuld af sygdomme, og de havde søgt uendeligt, efter at finde et sted med frisk drikke vand,
lejren der var bygget af palisader, oven på høje jordvolde, lå under 10 km fra Det Moranske Rige,

5 Deling ledet af Artemis Dan Pala, og hans næstkommanderende Brogari Dan Gragari, lå i hjørnet af lejren, alle 90 mand, havde 5-10 års erfaring,

Vejret er roligt, og køligt, datoen er 12/2-3459 Brogari gik over imod Artemis telt,
"Hr. løjnant. Løjnant af 2 grad Brogari Dan Gragari yndsker audiens" sagde han med sin lyse stemme, og afventede svar
Greyhawk
Kendt karakter
Indlæg: 122
Tilmeldt: ons 14. aug 2013 17:18

Re: CuHobTar

Ulæst indlæg af Greyhawk »

*Artemis står let foroverbøjet ved et bord med hvad der ligner et pergament, hvorpå der er tegnet et meget improviseret kort.*

"Løjtnant Dan Gragari, har du rådført dig med 2. delings 1. løjtnant? Er hans spejdere kommet retur? Er der nyt om barbarernes bevægelser?" Siger han træt i stemmen.
Regnarsson
Kendt karakter
Indlæg: 172
Tilmeldt: tirs 18. nov 2008 15:21
Geografisk sted: Aarsballe/bornholm

Re: CuHobTar

Ulæst indlæg af Regnarsson »

træder inden for i teltet, og peger et par forskellige steder, han taler i et neutralt toneleje, som er typisk for dværge
"her, her, og her, har gruppe 1 til 3 fundet spor af gamle lejre, det lader til at de har rejst fra nord mod sydvest.
4 og 5 har stødt på terræn hvor de ikke kunne få deres heste igennem, 6 gruppe er endnu ikke kommet tilbage, endnu,"

står og vipper lidt på fødderne, "HR. løjtnant, de tror vel ikke at barbarende, er ude på at alliere sig med dødsmagerne, af denne region? vi er presset nok, med at skulle bekæmpe udøde skabninger, hvis at der kommer vilde barbare, så SKAL vi have forstærkninger" kigger Artemis i øjnene mens jeg siger det,
Greyhawk
Kendt karakter
Indlæg: 122
Tilmeldt: ons 14. aug 2013 17:18

Re: CuHobTar

Ulæst indlæg af Greyhawk »

"Det er svært at sige da vi ikke kender barbarernes høvding endnu, men en klog leder bruger alle midler han har til sin rådighed. "

Siger han inden han sukker og ser tænksom ud

"Men jeg er enig, Brogari. Jeg håber for vores skyld at det blot er et gennem ridt i området de tager. Men derfor doubler vi stadig vagterne på palisaderne med fokus i nordøstlig retning."

*samler sit sværd op fra bordet og går mod teltudgangen*

"Vi kalder dog stadig til samling hvis 2.'s fører ikke har, start med generalens adjudant"
Regnarsson
Kendt karakter
Indlæg: 172
Tilmeldt: tirs 18. nov 2008 15:21
Geografisk sted: Aarsballe/bornholm

Re: CuHobTar

Ulæst indlæg af Regnarsson »

slår hånden mod brystet og gør honnør

"javel Hr. løjtnant,"

lukker øjnene og begynder at mumle magiske ord ganske lavt, kort tid efter åbner jeg øjnene igen, løber lidt for at når frem til artemis,

" generalens adjudant siger at mødet må vente til efter teater stykket, engang i eftermiddag, 3 deling laver et ny vagt skema,"
Greyhawk
Kendt karakter
Indlæg: 122
Tilmeldt: ons 14. aug 2013 17:18

Re: CuHobTar

Ulæst indlæg af Greyhawk »

*slår ud i luften*

"forbandet!! vi har ikke tid til at vente til i eftermiddag, der skal styr på det nu.. hverken jeg eller de andre delinger kan være tjent med dette! Jeg nægter at risikere flere måneders fremgang på grund af en vildfaren barbar horde"

*puster vredt ud*

"anmod om udridts tilladelse og mød mig ved hestenes opstaldning"

*stormer vredt ud af telten så teltdugens sider flagre i vinden*
Regnarsson
Kendt karakter
Indlæg: 172
Tilmeldt: tirs 18. nov 2008 15:21
Geografisk sted: Aarsballe/bornholm

Re: CuHobTar

Ulæst indlæg af Regnarsson »

jeg kalder lidt desperat "vent på mig Hr. løjtnant"

stopper op og mumler magi igen, tager længere tid ind før, og dem der ser mit ansigt, kan ser frustration

møder Artemis ved staldende, og gør honnør,

"Hr. Løjtnant, general adjudanten, giver dem tilladelse til at ride ud, men kun til at tage 3 grupper med, de 3 andre skal hjælpe med op og nedsætning af teater teltet. skulle også sige at han er meget utilfreds med at de ikke er mødt endnu,
har taget mig den frihed at sende gruppe fire fem og seks afsted,"

jeg ser næsten bange ud, og små dråber af sved løber ned af min pande,
Greyhawk
Kendt karakter
Indlæg: 122
Tilmeldt: ons 14. aug 2013 17:18

Re: CuHobTar

Ulæst indlæg af Greyhawk »

*tager sig til hovedet*

"åh fader Curator! Jeg har sagt tusinde gange til den indedørs palads kriger af en adjudant at jeg.. at jeg.. at jeg.. ARH!" udstøder jeg vredt mens jeg spænder sværdet til hesten og går over mod et rustningsstativ med et godt slidt ordens skjold og en rytter hammer stående ved siden af.

"desuden har jeg fortalt dig at jeg er en god leder.. og en god leder leder fra fronten af sine folk.." vrisser jeg men jeg begynder at iføre mig slagkofte.
Regnarsson
Kendt karakter
Indlæg: 172
Tilmeldt: tirs 18. nov 2008 15:21
Geografisk sted: Aarsballe/bornholm

Re: CuHobTar

Ulæst indlæg af Regnarsson »

to stalddrenge kommer løbende og hjælper Artemis på med rustningen, de kigger på ham med åbenlys beundring,

jeg går over imod min kiste, og skifter min kåbe ud med en der er mere krigs venlig, sliset op så den ikke hindre bevægelse, og med mindre ærmer, så der ikke er noget der kan hænge fast, finder samtidig en bog og en hammer frem fra samme kiste.
bogen ser næsten ny ud, og ligner noget der er masse produseret, hammeren derimod, er lavet på gamle dværgekunst,

"der er ingen der betvivler deres evne til at lede Hr. løjnant,"

spænder hammeren fast med et bælte

"skal jeg kalde gruppe et to og tre, til samling Hr. løjtnant?"

den brune læder kåbe er ikke pyntet på nogen måder, og får mig næsten til at ligne en bonde soldat
Greyhawk
Kendt karakter
Indlæg: 122
Tilmeldt: ons 14. aug 2013 17:18

Re: CuHobTar

Ulæst indlæg af Greyhawk »

"ja tak Brogari. Og informere Oversergent Rextoraz at han fører banneret, og at du fører 2. gruppe"

*tramper så en smule utålmodigt af stalddrengene*
Regnarsson
Kendt karakter
Indlæg: 172
Tilmeldt: tirs 18. nov 2008 15:21
Geografisk sted: Aarsballe/bornholm

Re: CuHobTar

Ulæst indlæg af Regnarsson »

jeg mumler magiske ord igen, og henne fra vores del af lejren, høre man nu oversergentens råben, og folk løber rundt, og tager panser og andet udstyr på,

"ordren er givet videre Hr. Løjtnant, de står klar om 5 minutter"

drengene skynder sig endnu mere, den ene begynder at smække de rigt udsmykkede benplader på, den anden giver ham brystplade på, rustningen er poleret så den ligner sølv, og hver en skræmme er fjernet med magi, messingen står som gulv, og de magiske runer har en svag sort skær,
Greyhawk
Kendt karakter
Indlæg: 122
Tilmeldt: ons 14. aug 2013 17:18

Re: CuHobTar

Ulæst indlæg af Greyhawk »

"tak Brogari"

*lukker øjnene og beder en kort bøn mens stalddrengene gør sig færdige*
Regnarsson
Kendt karakter
Indlæg: 172
Tilmeldt: tirs 18. nov 2008 15:21
Geografisk sted: Aarsballe/bornholm

Re: CuHobTar

Ulæst indlæg af Regnarsson »

minutterne slider sig forbi, og efter 6 minutter står 45 mand klar i tre gelleder, jeg stiller mig til højre for Artemis,

Rextoaz står fremme i højre hjørne med banneret

"gruppe et til tre træder an til mønstring Løjtnant Artemis"

jeg kigger over imod Artemis

"hvad er planen Hr. Løjtnant, de har vel ikke tænkt dem at jage barbarende med kun det her?" siger det lavt, så andre ikke høre det
Greyhawk
Kendt karakter
Indlæg: 122
Tilmeldt: ons 14. aug 2013 17:18

Re: CuHobTar

Ulæst indlæg af Greyhawk »

*Vender sig mod Brogari*

"jeg havde blot tænkt mig at ride ud og vise disse barbare at vi er her.. og at der er intet vi frygter. Ønsker de at møde os stål mod stål vil vi vise dem at vor stål er stærkere" hvisker jeg retur.

*går så ud foran den kraftigt reducerede deling og råber dem an*

"god formiddag krigere! Skøn dag ikke sandt??!"
Regnarsson
Kendt karakter
Indlæg: 172
Tilmeldt: tirs 18. nov 2008 15:21
Geografisk sted: Aarsballe/bornholm

Re: CuHobTar

Ulæst indlæg af Regnarsson »

"en skøn dag at dø" råber de tilbage, som så mange gange før, luften ryster af energi, disse soldater var dem der havde tjent længst, i Artemis deling, og hver og en af dem, havde været døden nær i kamp, og havde overvundet den,

"lad os vise dem hvorfor de 17b krypter er at foretrækker, frem for at møde os" selv jeg bliver fyldt med en lille blodros når jeg høre soldaterne gale op,
Greyhawk
Kendt karakter
Indlæg: 122
Tilmeldt: ons 14. aug 2013 17:18

Re: CuHobTar

Ulæst indlæg af Greyhawk »

*begynder at ride frem og tilbage foran delingen*

"Jeg kan hører at det er kommet jer for ører at vi har fået gæster på disse egne!.. Jeg kan hører at det er kommet jer for ører at disse gæster ikke har i sinde at forlade os velvilligt! Og det synes jeg vi skal hjælpe dem med!! Lad os vise dem hvad vi gør ved Torko!!! Jeg vil blive skuffet hvis blot en af os kommer retur uden at have draget blod!! Gør jeres brødre i de 3 grupper der er dømt til kunstneriske sysler misundelige!!! LAD DEM HØRER HVAD DE GÅR GLIP AF!!! FREM FOR VOR HERRE OG MESTRE!! VOR FADER CURATOR!!"

*had næsten lyser ud af Artemis som en Aura man næsten kan rører ved*

"ER I KLAR TIL AT SENDE IKKE BLOT BARBARERNE, MEN ALLE TORKO I DETTE OMRÅDE EN BESKED DE VIL HUSKE FOR GENERATIONER??!!"
Regnarsson
Kendt karakter
Indlæg: 172
Tilmeldt: tirs 18. nov 2008 15:21
Geografisk sted: Aarsballe/bornholm

Re: CuHobTar

Ulæst indlæg af Regnarsson »

men banke stål næver imod deres skjolde, og tramper i jordern "hu, hu hu"

"vel sagt min CuHon, vi vil følge dem hvorhen de ønsker"

folk der går omkring kigger med, og mere end en, kigger med længsel i øjnene
Greyhawk
Kendt karakter
Indlæg: 122
Tilmeldt: ons 14. aug 2013 17:18

Re: CuHobTar

Ulæst indlæg af Greyhawk »

"2. Gruppe! følg banneret ud! 1. og 3. følger mig i ryggen på 2."

*ser sig lige engang rundt for at sikre at alle førere er med på formationen*

"dette er en kamp patrujle, så førere angrebsretten er fri.. dog skal der anmodes om retten til at følge dem"
Regnarsson
Kendt karakter
Indlæg: 172
Tilmeldt: tirs 18. nov 2008 15:21
Geografisk sted: Aarsballe/bornholm

Re: CuHobTar

Ulæst indlæg af Regnarsson »

oversergenterne siger i kor "javel Løjtnant Artemis" folkene bliver beordret til at hoppe til hest

"Hr. Løjtnant, bør vi ikke vente til at 6 gruppe fra deling vender tilbage, "

efter ret kort tid kommer de ridende ud, hestene var let pamsret, mændene bar fuldpladerustning, dækket af curator ordnen farver, og et billed af artemis banner syet fast, ved siden af deress gradstegn
Greyhawk
Kendt karakter
Indlæg: 122
Tilmeldt: ons 14. aug 2013 17:18

Re: CuHobTar

Ulæst indlæg af Greyhawk »

*ser en smule irriteret på Brogari*

"Det havde været at foretrække, men tid er en gode vi ikke besidder, løjtnant. Og desuden vil jeg gerne afsted inden general adjudanten i dømmer mig til teater tjeneste. Vi skal ud hvor vi tjener Curator bedst... og rid så op og tag førerret på 2. gruppe."
Regnarsson
Kendt karakter
Indlæg: 172
Tilmeldt: tirs 18. nov 2008 15:21
Geografisk sted: Aarsballe/bornholm

Re: CuHobTar

Ulæst indlæg af Regnarsson »

"javel Hr. Løjtnant" ridder op på min pony/hest blanding, og tager føret for 2. gruppe

"dem der har buer vil jeg have i midten bag til, og lad være med at binde jeres lanser for stramt. vi vil bruge dem idag"

jeg følger efter Artemis gruppe gennem lejren, med 3. gruppe lige efter mig.
soldater gør honnør, når vi rider forbi, men når vi rammer den store træ port standser vagten os, en bredskuldret sergent ork, kigger på os, med sine små griseøjne.

"i Curatos navn, stands, hvad er jeres navn og ærinde"
Greyhawk
Kendt karakter
Indlæg: 122
Tilmeldt: ons 14. aug 2013 17:18

Re: CuHobTar

Ulæst indlæg af Greyhawk »

*ser op orken stadig en smule irriteret i blikket*

"1. Løjtnant Artemis Dan Pala, Fører af 5. Deling rytteri, jeg og denne hånd krigere skal ud og lave et patrulje ridt for at sikre os lejren er sikker "
Regnarsson
Kendt karakter
Indlæg: 172
Tilmeldt: tirs 18. nov 2008 15:21
Geografisk sted: Aarsballe/bornholm

Re: CuHobTar

Ulæst indlæg af Regnarsson »

orken giver tegn til et menneske lidt til siden, som begynder at skrive en masse ned,
" hav et godt ridt Hr. Løjtnant,"

den tunge bjælke port bliver trukket til side af to reb, tykke som en mands arme,
de 6 vagter trækker til siden og gør plads,
Greyhawk
Kendt karakter
Indlæg: 122
Tilmeldt: ons 14. aug 2013 17:18

Re: CuHobTar

Ulæst indlæg af Greyhawk »

*rider ud af porten med den halve deling i følge*

råber så til ork'en "jeg vil gøre mit yberste"

*fortsætter så ud mod sletterne*
Regnarsson
Kendt karakter
Indlæg: 172
Tilmeldt: tirs 18. nov 2008 15:21
Geografisk sted: Aarsballe/bornholm

Re: CuHobTar

Ulæst indlæg af Regnarsson »

den to mand brede collone rider afted, timerne går uden at der sker noget, og eftermiddagen nærmer sig hurtigt,

ridder tæt op på siden, og råber så højt jeg kan, så at man kan høre mig igennem de dundrende hove.

"vi bør vi ikke snart slå lejre, det nytter intet at ride i kamp, med trætte heste,"

får ikke noget svar med det samme, så fortsætter

"og vi vil nødig blive fanget af natten, den kommer hurtigt og pludseligt her i ødemarken"
Besvar