Forum struktur er forvirrende

Skriv et emne her hvis du er i tvivl om noget eller har brug for hjælp eller har et forslag til noget.

Hvis du mener svaret ikke gavner andre kan du kontakte spilmestrene direkte via besked systemet.
En spilmester vil da prøve at besvare dit spørgsmål så hurtigt som muligt.

Inden du spørger om noget, så husk at tjek forumets OSS (Ofte Stillede Spørgsmål), som du finder i hoved(top)menuen i... ja, toppen af forumet :)
Forumregler
Skriv et emne her hvis du er i tvivl om noget eller har brug for hjælp eller har et forslag til noget.

Hvis du mener svaret ikke gavner andre kan du kontakte spilmestrene direkte via besked systemet.
En spilmester vil da prøve at besvare dit spørgsmål så hurtigt som muligt.

Inden du spørger om noget, så husk at tjek forumets OSS (Ofte Stillede Spørgsmål), som du finder i hoved(top)menuen i... ja, toppen af forumet :)
Brugeravatar
Rahsna
Spilmester
Indlæg: 2494
Tilmeldt: lør 6. maj 2006 15:37
Geografisk sted: Fyn, Danmark
Kontakt:

Forum struktur er forvirrende

Ulæst indlæg af Rahsna »

Procella skrev: I burde samle samtlige ingame love og regler, og samtlige ofgame regler under ét, så man ikke bliver så forvirret!
SÅ du vil have ingame og offgame regler samlet et sted? Det lyder nu mere forvirrende. Eller mente du ingame og offgame hver for sig?
Procella

Re: Kongeloven

Ulæst indlæg af Procella »

Det var da underligt. jeg havde ellers skrevet svar - men det er væk nu. nå jeg prøver igen.

Det jeg mener er at det er pisse svært lige nu at finde de ting man skal bruge, for man ved ikke at de er der, og hvor de ligger henne.

I har:

1 hjemmeside - der er super svær at finde informationer på fordi den er opstillet ingame-agtigt istedet for informationsvenligt.

1 fora - hvor man skal være heldig at falde over det man leder efter, fordi der er en milliard underfora at skulle kigge igennem

1 pdf-fil som er det eneste der er logisk opstillet.

Jeg mener at man for brugervenlighedens skyld enten skulle samle ALT informationen på hjemmesiden eller på foraet - og alt skulle være korrekt opdateret.

man kunne eventuelt lave en forside til hjemmesiden hvor man kunne klikke sig ind på henholdvis "ingame" og "ofgame" alt efter hvilken viden man søger?
Brugeravatar
Rahsna
Spilmester
Indlæg: 2494
Tilmeldt: lør 6. maj 2006 15:37
Geografisk sted: Fyn, Danmark
Kontakt:

Re: Kongeloven

Ulæst indlæg af Rahsna »

Forumet og hjemmesiden kan ikke fornuftigt smeltes sammen.
1 de bruger to forskellige opløsninger,
og 2, designet er vidt forskelligt.
Ingen af os har kompetencerne til at lave et lign design hverken fra forum til hjemmesiden eller omvendt.

Vores hovedside på hjemmesiden viser de sektioner der er på siden, og derefter deres undersider. Hvad er der ved det, der ikke er brugervenligt :)?

Hvad angår vores forum struktur inplay syntes jeg ikke det er for detaljeret. Hvis du leder efter et bestemt RP område kan du på forsiden af forumet under rollespil se alle dets underfora og derfra vælge det du har brug for at læse, hvis du ikke lige kender til RPforastrukturen.

Hvad angår oversigt over hvad i kan og ikke kan, arbejder jeg p.t. på et foreslag sammen med de andre spilmestre.

Og jeg rykker altså det her ud af inplay, det skal stå i Hjælp/Spørgsmål under Regler & Hjælp - ikke inplay under Calendon og rollespil ;)
Procella

Re: Forum struktur er forvirrende

Ulæst indlæg af Procella »

Nej det jeg mener er at jeg eksempelvis skulle ind under et underfora for at kunne læse kongeloven. Det vil sige at man skal ind og lede efter det. Det var et rent tilfælde at jeg faldt over den.

Ting som regler og love, det værende sig ingame eller ofgame, bør være let tilgængelige.
Procella

Re: Forum struktur er forvirrende

Ulæst indlæg af Procella »

Ud over det er opstillingen af biblioteket helle ikke logisk.

Kongelovben er der, og så pludselig en eller anden familie, som man gennem løsning finder ud af er adelsfamilie - og så er der en eller anden guts dagbog skrevet ingame.

Og så er der ofgame beskrevet hvad kaos betyder for verden.

Og noget med hvordan man er heldbreder og hvordan man gør osv - og der genere det altså mit øje at der er blevet fordansket det engelske udtryk Healer og gjort til "heler". Det hedder Helbreder.

Altså det er hamrende rodet!

Det skal skilles, og deles klart op.

Verden Neveri:

Der kan i skrive hvad de forskellige lande hedder, og hvem disse lande bliver styret af. Jeres verdens historie og verdensopfattelse hører også med ind under denne kattegori.

Så kan i lave en der hedder

Moranien:

Her hører kongeloven så ind under da han er konge af moranien og ikke hele nerveri.

Så kan i lave en der hedder

Adelsslægter i Moranien:

Og der kan fortællingen om de adelige komme med ind under

Og så kan i lave jeres underpunkter med kort og tidslinje


Jeg forstår ikke hvorfor der overhoved er et emne der hedder vejret i moranien. med mindre der skal være en decideret vejrudsigt bør det efter min mening hedder "klima" - og så bør det beskrives i "lande i Neveri" og ikke i bibliotekets Calendon-afdeling.

Altså det er absolut ikke logisk og hamrende rodet - det er min mening. Og det irritere min logiske sans og er en torn i øjet på mit æstetiske syn.


sorry....
Procella

Re: Forum struktur er forvirrende

Ulæst indlæg af Procella »

Desuden er det et underligt misk-mask af ingame og ofgame-sprog hulter til bulter.

Det holder ikke vand. I skal blive MEGET bedre til at skille det fra hinanden og sætte grænser for hvad der ligger hvor.

Det er blandt andet det jeg mener med en sektion til ofgame og en sektion til ingame. Så alle ofgameting ligger et sted og alle ingameting ligger et andet sted.

Hvis jeg vil vide noget om noget specifikt, så gider jeg altså ikke læse en halv ingameroman for at finde min information et eller andet sted i teksten.

Jeg ved ikke om det så gør at jeg ikke passer ind i jeres fora, det må i jo sige hvis det er sådan i holder af at køre det - men for mig er det en kæmpe bunke kluddermor i har gang i.

Det virker ufuldstændigt og halvhjertet og useriøst.
Brugeravatar
Rahsna
Spilmester
Indlæg: 2494
Tilmeldt: lør 6. maj 2006 15:37
Geografisk sted: Fyn, Danmark
Kontakt:

Re: Forum struktur er forvirrende

Ulæst indlæg af Rahsna »

Mange tak for dit input. Vi spilmestre ser sammen på det snarest muligt:)
Med fantasifulde hilsner
~ Rahsna
Brugeravatar
Rahsna
Spilmester
Indlæg: 2494
Tilmeldt: lør 6. maj 2006 15:37
Geografisk sted: Fyn, Danmark
Kontakt:

Re: Forum struktur er forvirrende

Ulæst indlæg af Rahsna »

Vi er startet på at simplificere Néveri-projektet. Indtil videre har vi aftalt
at se på:
  • Bibliotekets struktur.
  • Design til PG
  • Alt offplay indhold fra forum skal rykkes til hjemmeside.
Vi har ingen faste datoer for hvornår noget af dette udføres, det vil altid være når vi har tid. Hvis der er noget der skal godkendes eller vi er usikre eller uenige om vil vi tage den slags på omkring en gang om måneden, men på ingen fast dato.
Det er alt information jeg kan komme med nu.
Brugeravatar
Rahsna
Spilmester
Indlæg: 2494
Tilmeldt: lør 6. maj 2006 15:37
Geografisk sted: Fyn, Danmark
Kontakt:

Re: Forum struktur er forvirrende

Ulæst indlæg af Rahsna »

Forum omstrukturering er ordnet. PG er den næste ting vi skal se på.
Besvar