Nyt fokus i PG for grønne roller

Her deler vi lidt info når der virkelig er noget, vi syntes du bør vide =)
Brugeravatar
Rahsna
Spilmester
Indlæg: 2494
Tilmeldt: lør 6. maj 2006 15:37
Geografisk sted: Fyn, Danmark
Kontakt:

Nyt fokus i PG for grønne roller

Ulæst indlæg af Rahsna »

Godmorgen alle seje rollespillere ^_^!

jeg tænkte jeg lige ville offentliggøre hvad den næste version af PG kommer til at indeholde, så ALLE vidste det :)

1-3 nye felter
Citater og drømme & ønsker. Begge felter er inspireret af LiveForums forslag til hvordan en rolle skal opbygges. citater virker gode til at lyn hurtigt at give en korrekt og måske endda mere sigende beskrivelse af en karakters personlighed end hvad afsnittet "personlighed" ville gøre på flere ord. Det kræver dog at man virkelig tænker sig om når man skriver ting som ens karakter ville sige i forskellige situationer. Drømme & Ønsker er et rigtig godt felt som tvinger spilleren til at overveje hvad rollen egentlig vil efter man er begyndt at spille med karakteren. meget ofte virker det som om at udviklingen af karakteren er afhængig af hvad der står i BG, nu skulle det være tættere på "virkeligheden" med dette nye felt at gå efter. Begge felter er selvf' valgfrie, hvilket vil sige at man selv bestemmer om man vil bruge felterne eller ej.

Derudover vil jeg forsøge at ændre brug af "erhverv/beskæftigelse"-feltet sådan at man i stedet skriver den type rolle man har, baseret på denne liste med forslag, på den måde få vi også mere fokus tilbage på fastboende roller i et samfund, som vi p.t. mangler.

BG-tegntæller
Asmild foreslog denne funktion, som KUN ville gøre det nemmere for os alle. Der vil blive tilføjet noget ekstra tekst et sted omkring BG feltet, der fortæller hvor mange tegn man har skrevet. Man vil stadig være i stand til at indsende sin karakter selv om feltet ikke har 500 tegn. Dette er kun fordi det stadig skal være muligt at skrive en hurtig skitse til en birolle som man måske har planer om senere skal blive til en karakter. I en anden version vil det måske gøres mere foreskel på de to karakter typer, men for nu er der for lidt aktivitet til at der er nogen grund til det.
Med fantasifulde hilsner
~ Rahsna
Låst