Medlemsaftens referater

Her deler vi lidt info når der virkelig er noget, vi syntes du bør vide =)
Jaric
Spilmester
Indlæg: 1525
Tilmeldt: søn 7. maj 2006 18:39
Geografisk sted: DK / Moranien
Kontakt:

Medlemsaftens referater

Ulæst indlæg af Jaric »

((Okay - lige en note. Istedet for at omskrive hvad folk skrev og så høre klager over at jeg har refereret det forkert, har jeg valgt blot at slette al det tekst der var unødvendigt, og beholde det, folk rent faktisk har skrevet. Jeg håber, det hele stadig er forståeligt, både for jer der var tilstede og jer, der eventuelt ikke var.))
Referat for d. 21-07-2009

Dagsorden
1. Events - spørg medlemmer
2. Medlemmernes holdning til vores nye regler / retningslinjer
3. Snakke om at vi relativt snart skifter karakterskema system
4. Eventuelt.

Ulven er ordstyrer

1. Events
Som i måske har hørt har vi snakket lidt frem og tilbage omkring nogle "events" eller aftalte begivenheder på forumet.
Death kom med et foreslag om sortelvere der invadarede en by - som et eksempel på et event.
Men helt præcis har vi ikke gjort nogle store overvejelser om hvordan vi ville gøre det. Dog har Sündir og jeg overvejet en mulighed.
Jaric, skal være velkommen til at komme med punkter
En mulighed kunne være at arrangere et slags scenarie online med specielle regler.

Jaric:
jeg tænker også at 'events' kan være: Lige nu går der det og det rygte i byen, eller den og den forbryder efterlyses.. eller... som en slags 'opslagstavle' på byens torv.

Snow:
man kunne jo lave et emne inde på forumet som hed opslagstavlen^^

Ulven:
Nej jeg tror vi ligger det som et underfora for det område det omhandler .

Jaric:
eksempelvis under Calendon - et forum der hedder oslagstavlen eller lignende - hvor jeg/andre admins poster beskeder, Kongen giver til borgerne! det er nemlig beskeder til calendons eller andre byers borgere, ikke til jer forum brugere

Ulven:
En slags inplay opslagstavele

Asmild:
men syns stadig en stor event ku være sjovt

Jaric:
vi kan jo kombinere med mindre og større events

Ulven:
Hvordan det jaric, skrive det samme i flere områder ?

Jaric:
det kan vi altid diskutere en anden gang - hvis medlemmerne bare synes ideen er OK er det op til os at realisere det

Zaniza:
det kan jo nok laves enkelt, og det vil nok lægge op til, noget fedt RP

Ulven:
Jaric kay, skal vi finde på nogle events nu, eller klarer vi det efter aftenen her, evt bagefter?

Jaric:
en anden gang - folk kan jo altid sende ideer til os. nu var det mere om folk kunne lide ideen
Ulven:
Okay, som en lille opsumering:
VI har vedtaget at der på et tidspunkt efter denne medlemsaften, vil blive oprettet en INPLAY opslagstavle i de områder af RP-delen af vores forum, hvor der er et aktivt Event. Vi, spilmestre, vil skrive mere info på forumet når alt er fastlagt hvordan dette kommer til at foregå

Ulven:
2. Medlemmernes holdning til vores nye regler / retningslinjer
Ja det siger jo næsten sig selv. Er i tilfredse med de regler vi har indsat, vil i have noget ændret, tilføjet?

Asmild:
altså jeg syns ikke der er noget at klage over

Zaniza:
jeg syntes tingene er gode og enkle ^^
det er let, at sætte sig ind i reglerne, hvilket nok gør det lettere at være ny ( som mig selv)

Death:
Jeg må sige at det er lidt synd at man ikke automatisk kan oprette en profil, jeg så gerne at jeg ikke behøvede at vente den gang jeg startede på Neveri

Asmild:
syns faktisk det er rart at der er kommet mere præcise retningslinjer

Ulven:
Vores begrundelse for at folk skal godkendes inden de bliver omrettet på forumet ligger tilbage fra den gang vores forum var (og til tider stadig er) offer for spam tilmeldinger

Asmild:
jeg har ingen ting at sige - keep up the good work!-

Death:
det er svært at bevise sin viden om varulve, da alle områder med dem er forbeholdt orange

Sündir:
Jo jeg syntes at hvis der kommer en ny bruger skal de også helst skrive en velkommen tekst samme dag eller hvertfald inden for en uge

Asmild:
man må gerne læse de andres rp

Sündir:
syntes det er øv at have folk på forumet der opretter sig også bare aldrig skriver

Death:
nu kritiserede jeg at man ikke kan bevise at man ved noget. det er nemt nok at opnå viden

Sündir:
Det er jo fordi at man skal vise som grøn at man har evnerne til og blive orange

Death:
og en af dem er viden om varulve

Zaniza:
det synes jeg ikke, er et problem man kan jo bare vise det i RP'er

Jaric:
bevise viden vil sige, vi stiller spørgsmål (som v bestemmer) og i svarer?
(udenfor spillet - sådan havde jeg tænkt det)

Asmild:
så inden man bliver oranger skal man ta en test?

Death :
kan ikke se noget galt i det Asmild

Ulven:
Death spørger om hvordan man skal bevise at man offplay har den viden det kræves for at spille i et område.
Svaret er: At det bevises ved at svare spilmestrene på nogle spørgsmål.
Har jeg forstået det rigtigt ?

Sündir:
ja det tro jeg at du har

Jaric:
(det er i hvert fald os spilmestres holdning)

Death:
Ja, bortset fra at jeg har taget den med dig personligt Ulv. Der sagde du at man skal vise det gennem gameplay
det var der da jeg spurgte om din ulve quiz tæller

Ulven:
Death, vi har ingen fast "godkendelse metode" jeg beklager hvis det virker roddet

Jaric:
nogen kriterier er gennem gameplay og andre er ved at svare spilmestrene på spørgsmål. hjalp det?

Sündir:
jeg vil mene at man også kan vise at man har forstand på varulvene ved at møde dem inplay som Asmild's karakter gjorde

Death :
Ulv: Måske er det lige det, der er problemet


Jaric:
at vi spilmestre ikke er enige? ja det er vist et problem

Sündir:
Jeg vil sige at det er en ret god måde at vise hvordan man har styr på ulvene

Death says:
Vi kunne også give Asmild ret ved at inføre en slags eksamen

Asmild:
nej! Det syns jeg er en dårlig ide

Sündir:
så kommer alle jo bare igennem

Jaric:
det er (på trods af kriterier) stadig en vurdering vi laver fra spiller til spiller

Death:
sagde ikke noget om at den skulle være ens fra person til person

Ulven:
Hvordan det Jaric? Jeg er ikke helt med..

Asmild:
jeg er fx vildt dårlig til at huske sådan nogen ting i hovedet
selvom jeg har læst det og ved noget om det

Ulven:
Asmild, der er da ikke noget der forhindre dig i at sidde med Néveris bibliotek foran dig

Sündir:
men jaric synte du ikke også at det er en meget god idee og gøre det på den måde at der er en der møder en ulv, jeg syntes hvertfald at man får et meget godt overblik over om spillerne kan eller ej

Asmild:
der er os nogen som kan alle det "tekniske" ting, men som ikke er helt gode nok til rp til at være orange?

Jaric says:
(præcis)
og sådan at selvom nogen måske kan en masse fakta - kan vi måske mene, at de alligevel ikke kan spille godt nok til orange. og som snow siger, de skal nok møde nogen karakterer inden man bliver orange

Ulven:
Men det står ikke som kriterier for at blive orange Jaric

Jaric:
vi kan jo sagtens lade en orange karakter gå ind i et grønt område - det kan man sagtens. (nej men det skal det nok, vi har bare glemt at skrive det ind i så fald)

Sündir:
men selvf vil en grøn spille aldrig møde en af kaosulvene
men en aldmindelig varulv som ulvens

Jaric:
nej - men en af varulvene eller en shira eller en anden orange karakter.
ja - men at en grøn rolle SKAL møde en orange, inden man bliver orange - som i, at det skal stå i krav

Ulven:
Okay, så der skal altså tilføjes endnu et krav for hver farve ?

Jaric:
bare til orange lige nu - tror jeg?

Ulven:
Okay, og kravet lyder på?
Altså sådan PRÆCIST

Sündir:
jep enig med jaric

Jaric:
at en grøn rolle skal møde en orange rolle for at blive orange

Ulven :
-Så er det punkt 3-
3. Snakke om at vi relativt snart skifter karakterskema system
Som nogle af jer nok ved har Ulven arbejdet hårdt på at få et system op at køre der gør det meget hurtigere og nemmere at godkende alle jeres karakter, og det gør det også meget nemmere for jer selv at opdatere jeres karakterer.
Det kommer til at ligge udenfor forumet (ligesom f.eks forum og Néveris hjemmeside ligger hver for sig) og kommer derfor også til at kræve andre logins
På et tidspunkt når det bliver vuderet stabilt nok til produktion vil vi (måske) ligger forumet offline imens vi overfører jeres karakter til dette system.
når ja - systemet kommer til at hedde Persongalleriet - som .. Death eller Doom fandt på

Doomande:
lyder smart hvis det både gør det nemmere for jer, og hurtigere for os

Ulven:
Doom: Dét kan du tro det gør - indtil videre har jeg kunne behandle 61 karakterer på ca en time - men det var nu heller ikke de HELT vildt store BG'er
Doom: det er kun godt med langt BG'er så længe der også er kvalitet i det man skriver - Men altså sidste punkt er mest til orientering til jer hvordan vi gør det her.
Så er der nogle der har nogle spørgsmål, nu hvor i har læst hvad der kommer til at ske?
(Punkt 4. = evt. )
Der kommer en log i kan læse med bagefter og så kan vi fortsættes der indtil næste møde
Okay, det virker ikke som om der er de store spørgsmål?
Under Punkt 4. (evt.)-
Vil jeg spørge jer om hvad i syntes om mødet, er det noget i vil fortsætte med, eller hvordan ?

Death:
en skam at vi ikke kunne samles så meget, men det er jo ikke noget nogen kan styre PT. så det kan jeg bære over med

Asmild:
ja, det er da rart vi os her lidt at sku ha sagt(hvilket jeg syns vi alligevel har udover mødet)

Dracoria:
jeg er vandt til denne slags møder så det her passer mig fint. Satser på at vi snart får ordnet vores internet så jeg kan være med hele vejen igennem

Death:
ellers er der ebuddy, men den kan vi tage en anden god gang

Ulven:
DET håber jeg inderligt Dracoria
Og mht tiden - er den god nok, alle sammen - ?

Death:
Jeps

Ulven:
Det virker liiidt som om vi har brug for mere tid?

Death:
synes at tiden er fin

Asmild:
indtil videre ja

Death:
men der skal være plads til brb

Asmild:
er der ik os det?

Death:
fik lidt svært ved at komme på igen må jeg indrømme

Ulven:
Okay, ja det der med resume er ikke nemt, hvis i går, må i kunne sørge for at blive inde i cahtten så i kan læse op - andet kan jeg ikke komme i tanke om
Der er jo loggen bagefter

Jaric:
nu fik i besked laang tid i forvejen. så må man udskyde andre ting.
og ja der kommer referat - håber på det bliver i aften

Ulven:
Okay "Tak for god ro og orden." SÅ
- - -MEDLEMS AFTEN ER SLUT- - -
Senest rettet af Rahsna tors 18. feb 2010 07:38, rettet i alt 5 gange.
Begrundelse: Rettet enkelte ord i mine egne sætninger der kunne fordreje sætningen eller virker forvirende

Joy Unspeakable, Faith Unsinkable, Love Unstoppable, Anything is possible

Brugeravatar
Rahsna
Spilmester
Indlæg: 2494
Tilmeldt: lør 6. maj 2006 15:37
Geografisk sted: Fyn, Danmark
Kontakt:

Re: Medlemsaften - referat for d. 10-06-2009

Ulæst indlæg af Rahsna »

Referat for d. 10-06-2009
Dagsorden

Néveri flyttet - Efterfølger
Der blev oplyst om at Neveri er flyttet fra bluefang.dk til neveri.dk. - Ingen havde noget at sige,

Ny mail
Der blev oplyst om at vi har skiftet mail til kontakt@neveri.dk - Ingen havde noget at sige,

Hvor er vores medlemmer?
Asmild og Tara oplyste at de gerne ville RPe men af personlige årsager og mangel på tid, havde de ikke altid mulighed for dette. Lysten og inspirationen var store faktorer, ulven foreslog at læse nogle bøger, se en film og endda at tjekke Néveris eget bibliotek for inspiration.

Opfølgning på events
Ulven forklarede at der indtil videre ikke har været den store succes med events og yderligere fortalte han også at han har forsøgt at gøre noget ved dette ved at udvidde konceptet og fremhæve det på forumet.

Tara var i tvivl om hvad events var og Ulven uddybede det med det samme der står på forumet. Yderligere kom han med nogle definationer på hvad events var. Der i blandt en måde at udviker ens evner til at spille rollespil da der ikke ville være de samme restriktioner og regler som ved det daglige RP, en god måde at teste medlemmernes evner for spilmestre og en selv og flytte grænser for hvad man kan formå inden for rollespil. Med andre ord, det er her der er mulighed for egentlig udvikling. Derudover tilføjede han ved en anden lejlighed at det interessante ved events er, at deltager man får det efterfølger i verden, deltager man ikke, får det også efterfølger.

Det blev også vedtaget at skrottet krav til karakterskemaer i events (KUN EVENTS!)
Ulven tilføjede yderligere "

Efter uddybelse var alle interesseret i at prøve events.

Diverse
Tara spurgte om der var tænkte på PR og ulven forklarede at der ikke var gjort det store. Det blev snakket muligheder for PR og det blev vedtaget at man spredte rygtet mest igennem spillere man kendte og mente ville passe til forumet for at undgå useriøst folk eller spammere.

Weekends hygge aflyst
Ja trist, men sandt. Der var ikke mange der havde hørt om det, og til dem der havde, er der planer om at der måske bliver announceret noget en gang i efteråret i stedet.

Sündir har udtrykt at hun ikke ønsker at inaktive medlemmer skal blive ved med at stå. Og Jaric foreslår vi giver folk 30 dage inden de bliver kontaktet, og derefter 30 dage til at svare inden de deaktiveres.
Alle til medlemsaftenen blev enige om dette.

Der blev yderligere snakket om events det sidste af tiden og Ulven forsøgte at sikre sig at alle vidste hvad de skulle for at deltage i et event.

Der blev afsluttet med følgende besked:
"Som sædvanlig kan i se de nyeste tiltag af den vigtige slags under "vigtigt" på vores forum."
Brugeravatar
Rahsna
Spilmester
Indlæg: 2494
Tilmeldt: lør 6. maj 2006 15:37
Geografisk sted: Fyn, Danmark
Kontakt:

Re: Medlemsaften - referat

Ulæst indlæg af Rahsna »

Referat for d. 21-07-2009
Dagsorden

Forord
Dette var en hurtig og kort aften da vi manglede næsten alle vore medlemmer.

Ordenerne
Vi (spilmestrene) snakkede om ordenener og fik lavet en liste med ordener/grupper samt priotering og ansvar, der skal beskrive og definere en ny sektion på hjemmesiden som vil blive åbnet så snart den første side er klar.

Yderligere opdatering af hjemmesiden
Derudover snakkede Ulven om generelt opdatering og vedligeholdelse af indhold på siden og især kortet som er fra 3454 / 2008 og så efterhånden mangler en del opdatering. Yderligere blev der foreslået at spilmestrene lavede en rød tråd hvor alle deres planlagte projekter ville stå, dog uden deadlines og fast priotering, ingen del af denne liste vil blive offentlig tilgængelig men mere er en intern hjælpe-dokument for projekter som spilmestrene skal tage sig af.
Låst