Curator ordnens tempel i Cammryn

Alt inplay rollespils foregår her. Hold dig så meget som muligt inde i rollen.
Hjælp til inspiration finder du på neveri.dk.
Regnarsson
Kendt karakter
Indlæg: 172
Tilmeldt: tirs 18. nov 2008 15:21
Geografisk sted: Aarsballe/bornholm

Curator ordnens tempel i Cammryn

Ulæst indlæg af Regnarsson »

det gamle tempel i Cammryn, står stolt på toppen af en stejl bakke, og dens tynde mure yder god beskyttelse imod de mange banditter

templets bygninger er alle bygget op af ringmuren, og giver en stor gårdsplads
Greyhawk
Kendt karakter
Indlæg: 122
Tilmeldt: ons 14. aug 2013 17:18

Re: Curator ordnens tempel i Cammryn

Ulæst indlæg af Greyhawk »

En stemme runger fra porten

"Portmester!! Åben porten for dine ærede rejsende"

Portene går til op og de rejsende træder ind i en uformel formation.. Portene smækkes så i. Og den samme stemme runger

"Mænd!! Appel formation!!"

Der høres en god mængde støj inden skoken er rettet ind og står klar til inspektion.
Regnarsson
Kendt karakter
Indlæg: 172
Tilmeldt: tirs 18. nov 2008 15:21
Geografisk sted: Aarsballe/bornholm

Re: Curator ordnens tempel i Cammryn

Ulæst indlæg af Regnarsson »

nogle bønder løber deres vej for ikke at stå i vejen, men ellers virker gårdspladsen ret øde,

nogle kør, kan høres inde fra stalden, og hønsene klukker utilfreds over larmen
Greyhawk
Kendt karakter
Indlæg: 122
Tilmeldt: ons 14. aug 2013 17:18

Re: Curator ordnens tempel i Cammryn

Ulæst indlæg af Greyhawk »

Manden i spidsen af skoken ser sig rundt, tydeligt irriteret.. inden han bryder formationen og henvender sig til den første person der er i nærheden

"hvem leder dette sted?! og hvor er han?!"
Regnarsson
Kendt karakter
Indlæg: 172
Tilmeldt: tirs 18. nov 2008 15:21
Geografisk sted: Aarsballe/bornholm

Re: Curator ordnens tempel i Cammryn

Ulæst indlæg af Regnarsson »

den ældre bondekarl kigger sig bange fra side til side, aldrig før har han set så mange af ordnens soldater samlet på et sted før,

han tager sin hat af og siger med rystende stemme

"ZeeHon Dende Dan Sarka gør, deres kommandanthed, han er nok i templet nu, der er jo hellig dag, og ceremonien starter om ikke så længe"
Greyhawk
Kendt karakter
Indlæg: 122
Tilmeldt: ons 14. aug 2013 17:18

Re: Curator ordnens tempel i Cammryn

Ulæst indlæg af Greyhawk »

Vender hovedet halvt

"Retoaz! du hørte manden.. der er masse i templet.. få mændene ud af deres panser, så vi behøver at slæbe på alt det møg Curator har velsignet os med"

ser så på bonden igen

"og er templet stadig vor det var for nogle år siden?"
Regnarsson
Kendt karakter
Indlæg: 172
Tilmeldt: tirs 18. nov 2008 15:21
Geografisk sted: Aarsballe/bornholm

Re: Curator ordnens tempel i Cammryn

Ulæst indlæg af Regnarsson »

Retoaz som stadig står ret, gør honnør

"javel Løjtnant Artemis"

træder så frem foran skoken,

"alle CuNarha skal afklæde sig panser, og vaske sig, første 5 mand fra højre skal hjælpe oksekærene ind i en fart"

imens alt det her forgår taler bonden til Artemis

"templet har ikke rykket sig nej, deres kommandanthed, skal jeg vise dem vej?"
Greyhawk
Kendt karakter
Indlæg: 122
Tilmeldt: ons 14. aug 2013 17:18

Re: Curator ordnens tempel i Cammryn

Ulæst indlæg af Greyhawk »

"jo tak.. det ville være passende af dig"

nikker venligt til bonden og at starte med at gå
Regnarsson
Kendt karakter
Indlæg: 172
Tilmeldt: tirs 18. nov 2008 15:21
Geografisk sted: Aarsballe/bornholm

Re: Curator ordnens tempel i Cammryn

Ulæst indlæg af Regnarsson »

pladsen er et stort kaos nu, hvor at mændende løber rundt om hinanden for at låne små stykker sæbe, og vaske sig i det kolde vand fra brønden. Retoaz står og overser det hele, og guider folkende i hvor det hele skal stå,

templet som er en del bogtårnet. står godt beskyttet af en tyk port, som dog bære præg af aldrig at have været lukket, inden for er der døre på begge sider, inklusiv en stor dør til selve templet
Greyhawk
Kendt karakter
Indlæg: 122
Tilmeldt: ons 14. aug 2013 17:18

Re: Curator ordnens tempel i Cammryn

Ulæst indlæg af Greyhawk »

Vandre mod tempeldøren og drejer hovedet mod bonden og siger med kraftige undertoner

"tak, TiiNahr.. du kan vende tilbage til dine gøremål, hvis dine gøremål er andet steds end vor skabers hellige haller"

fortsætter ind i templet, trækker sværdet, knæler ned og bukker hovedet i stille ærefrygt
Regnarsson
Kendt karakter
Indlæg: 172
Tilmeldt: tirs 18. nov 2008 15:21
Geografisk sted: Aarsballe/bornholm

Re: Curator ordnens tempel i Cammryn

Ulæst indlæg af Regnarsson »

bonden bukker og takker mange, inden at han vender tilbage igen

tempel hallen står flot og velholdt, den store guldbelagt trekant over alteret, skinder som solen.
marmor gulvet er poleret så man kan bruge det som et spejl. og de mange vokslys, sætter hele lokalet i et varmt lys,

henne ved alteret står en sortelver ZeeNahr og læser i en stor bog.
han er alm højde for en elver, og kåben skjuler hans kropsbygning, mens hans ansigt er smalt, og næsen skarp, hans øjne virker sløve og tommer, og hans lange vide hår er flettet,

han kigger over på Artemis,

"vær hilset CuNahr, vi havde ikke forvet Det kom før om en uge"
Greyhawk
Kendt karakter
Indlæg: 122
Tilmeldt: ons 14. aug 2013 17:18

Re: Curator ordnens tempel i Cammryn

Ulæst indlæg af Greyhawk »

"turen gik uden de store problemer, så vi kom foran vor mål.. Og mændene var stærke i viljen."

rejser sig så og sætter sværdet i skeden igen

"mændene er ved at få de sidste ting i stand. så er vi klar til hvad end er må vente os"
Regnarsson
Kendt karakter
Indlæg: 172
Tilmeldt: tirs 18. nov 2008 15:21
Geografisk sted: Aarsballe/bornholm

Re: Curator ordnens tempel i Cammryn

Ulæst indlæg af Regnarsson »

kigger lidt rundt, som om at intet interessere mig

"det lyder godt, vi har måtte nøjes med TiiCu, næsten lige så længe som at vi har været her, så er tilfreds med at i er kommet."

kigger så på et timeglas,

"men nok med høflighederne, vi skal gøre de sidste forberedelser klar"

kort efter starter en stor klokke med at ringe.
Greyhawk
Kendt karakter
Indlæg: 122
Tilmeldt: ons 14. aug 2013 17:18

Re: Curator ordnens tempel i Cammryn

Ulæst indlæg af Greyhawk »

Nikker kort

"javel.. skal ske ZeeHon"

Da messen begynder står jeg ude langs væggen og prøver at skjule mit snavsede tøj og panser, og selvfølgelig undgå at tiltrække mig opmærksomed
Regnarsson
Kendt karakter
Indlæg: 172
Tilmeldt: tirs 18. nov 2008 15:21
Geografisk sted: Aarsballe/bornholm

Re: Curator ordnens tempel i Cammryn

Ulæst indlæg af Regnarsson »

ikke lang tid efter at klokkerne ringer, begynder folk at træde ind, forrest står der et par ZeeNahra, bag dem står alle CuNahra, og efter dem står der så mange TiiNahra at de der ikke er plads til alle, en masse syge og fattige, står uden for døren, som holdes åben.

*denne gudstjeneste, er en redigeret vision, af blondis*

Dende stille op ved alteret, og straks er der ro i hele templet, et par kor drenge, der er gemt væk et sted. begynder at messe sange på curatiansk, og i det øjeblik at de stopper, begynder Dende at tale

"Kære med Curatorianere. Vi er samlet her i dag.
For at bekendt gøre vores tro for hinanden, for os selv og for Curator, Avus og Avia.
Vi er også samlet her for at bevidne den guddommelighed, som er os alle pådraget.

Men vi vil gerne starter med at i bøjer jeres hoveder og modtager Curators velsignelse:

”I den mægtigste gud, Curators navn, pådrager vi, os alle jeres synder, så at I igen kan være de reneste blandt alle skabninger. Del alle jeres sorger med os, for lettere at glemme dem.
I den vise Curator, den stærke Avus og den milde Avias navn, giver vi jer deres hellige velsignelse så at I er værdige til at høre deres gudstjeneste.”

vi vil gerne velsigne CuNahra som er kommet os til undsætning i denne pine. som Curators engle har bragt os.
for husk at selvom at De 3 guders magter, er uden grænser. hjælper de ikke den, som ikke hjælper sig selv først.

”Da vi kom til dette sted, følte vi at vi nærmest var blevet straffet. For dette sted er jo ikke lige frem den 17. hal. Men vi lærte at acceptere dette sted.
En dag da vi var ude at gå kom der nogle bønder, som ville at vi skulle hjælpe dem med at dømme en forbryder.
Da denne havde fået sin straf besluttede vi. at ligegyldigt hvilke ondskaber der end måtte lure i disse guds forladte skove,
at vi ville udrydde det.
og nu har Avus lyttet til vores bøn, og givet os værktøjet, til at håndtere dem der tjener Krumsniks modbydelige ordre"

kor drengene begynder at synge en blid sang.

Dende træder nu frem foran alteret

"lad alle de syge komme til os, og vi vil give dem deres velsignelse"

efter at de syge er velsignet går Dende igen ombag alteret

"og hvis Artemis Dan Pala vil træde her op"


Bøj jeres hoveder og modtag Curators velsignelse
Greyhawk
Kendt karakter
Indlæg: 122
Tilmeldt: ons 14. aug 2013 17:18

Re: Curator ordnens tempel i Cammryn

Ulæst indlæg af Greyhawk »

Begynder at vandre med tunge skridt da jeg bliver kaldt, og går op så jeg står ved Dende's højre side foran alteret. I modsætning til mine mænd står jeg i mit panser, som bærer tydelige tegn fra konflikten i dødens marker.

Med hånden hvilende omkring skæftet på hans mesters sværd.

drejer så hovedet for at få øjenkontakt med Dende.
Regnarsson
Kendt karakter
Indlæg: 172
Tilmeldt: tirs 18. nov 2008 15:21
Geografisk sted: Aarsballe/bornholm

Re: Curator ordnens tempel i Cammryn

Ulæst indlæg af Regnarsson »

Dende vender så blikket fra Artemis. og kigger ud over menigheden,

"denne person vil være det sværd som hugger hovedet af det onde. Artemis Dan Pala er CuHon her i Cammryn sogn, og har kun os (ligger højre hånd på mit bryst) at stille sig til ansvar for. fremover hvis i høre om banditter der vandre her på egnen. er det denne mand i skal gå til, fremover hvis der er nogen der bryder loven, er det denne mand i skal gå til, fremover hvis der er fjender af freden, og friheden. er det denne mand som kommer efter jer"'

kigger så over på Artemis igen

"har den noget at sige CuHon"
Greyhawk
Kendt karakter
Indlæg: 122
Tilmeldt: ons 14. aug 2013 17:18

Re: Curator ordnens tempel i Cammryn

Ulæst indlæg af Greyhawk »

Ser udover forsamlingen

"hvis det var muligt, ville det være en velsignelse hvis vi kan få 4 heste til rådighed, så kan vi få daglige ridt ude omkring gårdene. Så alle TiiNahr og TiiNihr kan sove i fred. Jeres tryghed ligger mig højst på sinde, tro mig."
Regnarsson
Kendt karakter
Indlæg: 172
Tilmeldt: tirs 18. nov 2008 15:21
Geografisk sted: Aarsballe/bornholm

Re: Curator ordnens tempel i Cammryn

Ulæst indlæg af Regnarsson »

Dende træder frem, og siger en Curatiansk bøn, kor drengene synger en sidste sang
og klokkerne ringer.

det er nu middag, Dende går læner sig frem imod Artemis, for at overdøve larmen af de mange mennesker der går,

"skal vi gå til vores kammer og få det praktiske på plads?"
Greyhawk
Kendt karakter
Indlæg: 122
Tilmeldt: ons 14. aug 2013 17:18

Re: Curator ordnens tempel i Cammryn

Ulæst indlæg af Greyhawk »

"ja, det ville nok være for det bedre"

Følger så Dende ind i hans kammer
Regnarsson
Kendt karakter
Indlæg: 172
Tilmeldt: tirs 18. nov 2008 15:21
Geografisk sted: Aarsballe/bornholm

Re: Curator ordnens tempel i Cammryn

Ulæst indlæg af Regnarsson »

det store kammer med dens drikke fontæne i midten, havde vinduer der pegede ud imod hovede porten.
rummet havde en stor fin seng, et fin skrivebord, og et 4 personers spisebord, med en stor poleret marmor plade, som bordplade

Dende gik ind og satte sig ved bordet. efter at Artemis har sat sig, begynder han at tale stille og roligt

"der er 150 km til det nærmeste Curatianske tempel, vores sogn rækker 100 km hele vejen rundt, dette gør os til det største sogn. og mest afsides tempel i hele Morcael"
Greyhawk
Kendt karakter
Indlæg: 122
Tilmeldt: ons 14. aug 2013 17:18

Re: Curator ordnens tempel i Cammryn

Ulæst indlæg af Greyhawk »

"De har ret ZeeHon, men mine folk er få så jeg vil naturligvis have Templets sikkerhed først, så bønderne nært ved templet... Eller hvad er det De søger at bringe min opmærksomhed på?..."

Holder så en pause i talen

"De sagde i Deres bøn at jeg er værnet mod banditter og andet pak.. med størst mulig respekt, ZeeHon.. Er jeg og mine mænd taget fra fronten for at beskytte ZeeNahr mod lommetyve og og gobliner?"
Regnarsson
Kendt karakter
Indlæg: 172
Tilmeldt: tirs 18. nov 2008 15:21
Geografisk sted: Aarsballe/bornholm

Re: Curator ordnens tempel i Cammryn

Ulæst indlæg af Regnarsson »

kniber øjnene sammen, og vreden kan tydelig ses i dem, siger så langsomt og kittert

"det virker som om at den aldrig har lært at vise sine bedre respekt!"

folder hænderne og sætter albuerne på bordet

"dine folk er hivet hjem fra fronten, fordi at dette sogn har fået stjålet, dens skatter hver måned de sidste 2 år, og sidst vi prøvede at gøre modstand, blev 9 TiiCu og en ZeeNahr dræbt"
Greyhawk
Kendt karakter
Indlæg: 122
Tilmeldt: ons 14. aug 2013 17:18

Re: Curator ordnens tempel i Cammryn

Ulæst indlæg af Greyhawk »

ser på Dende's sammenknæbne øjne

"respekt er vundet.. ikke medfødt.. De er den åndelige leder, og det sætter jeg pris på. Men jeg er også lært i de hellige skrifter såvel som taktik. Det er mine mænd og jeg der er Curators pansrede hånd."

klør sig så i skægget

"javel.. det er sådan.. har været CuHon været i stand til at kortlægge fjendens mandtal?"
Regnarsson
Kendt karakter
Indlæg: 172
Tilmeldt: tirs 18. nov 2008 15:21
Geografisk sted: Aarsballe/bornholm

Re: Curator ordnens tempel i Cammryn

Ulæst indlæg af Regnarsson »

læner mig tilbage i stolen og endelig kommer der noget der ligner et smil frem

"deres antal står i flere hundrede, selv byen betaler store summer penge, for ikke at blive overfaldet"

hiver et kort over nærområdet

"vores vigtigste mål, er at beskytte vores TiiNahra, man har ikke valgt dette sted, fordi at solnedgangen er så pæn, vi har her et stor stykke land, med kun tre indgange, og templet her ligger på en af de indgange"
Besvar