|
For det første kan Néveris magisystem altid udbygges. Dette er derfor kun en optegnelse over, hvad der indtil videre er fundet ud af. Man er mere end velkommen til at komme med yderligere forslag og ideer. Som magiker tilhører man typisk en gruppe, afhængig af, hvordan man bruger sin magi. Disse grupper inkluderer blandt andet:
Magi i Néveri defineres som den kraft, der blev tilbage i universet efter de tre ældste guder forenede sig og splittede Néveri ad ved Verdensdelingen. Denne tilbageværende kraft er en smule af gudernes kræfter, og den er i alt levende og alt dødt i hele Néveri. Dem, der forstår at udnytte denne kraft, er så magikere. Nogen bruger kraften fra de døde, andre tager den fra de levende, nogen fra naturen og andre igen fra deres omgivelser. Egentlige besværgelser bruger vi ikke mange af, man er fri som magiker-spiller til selv at opfinde sine besværgelser og bruge dem. Om man har et fast mønster eller bruger noget nyt hver gang, er op til en selv. Som regel har man brug for en bog til at skrive sine magier ned i, også selvom der ikke er knyttet et egentligt ritual eller en formular til ens magi. Efterhånden som man spiller sin magiker og udvikler vedkommende, bliver ens magi stærkere. Det er op til én selv at afgøre, hvor hurtigt det sker, og på hvilken måde. Kort sagt, man må bruge sin egen fantasi og dømmekraft her – skønt nye evner altid skal godkendes af en spilmester, inden man tager dem i brug. Det anbefales altid at læse om en særlig gruppe, hvis man ønsker at tilhøre denne gruppe, for at se om der er begrænsninger på ens evner, eller en speciel måde man skal bruge dem på. Hvis en gruppe ikke er beskrevet og man ønsker den tilføjet, kan man altid kontakte en spilmester. Har man spørgsmål til de enkelte undergrupper skal man kontakte den spilmester, der har ansvaret for de enkelte grupper. Rahsna har ansvaret for skygge- og dødskastere og Jaric for arkanisterne. Sidst opdateret: Den 10. Aug. 2013 klokken. 23:29
|